„Ево, Ја ћу послати анђела Свог, који ће приправити пут преда Мном…“ (Мал. 3:1)

 

Када прочитамо ове стихове из књиге пророка Малахије али и у Новом Завету обично помислимо да се односе на светог Јована Крститеља и ту нема ничег погрешног. Међутим, Свети Оци говоре о још једном значењу овог пророчанства пророка Малахије. Прочитајте на који начин Свети Оци објашњавају повезаност ових речи са Господом Исусом Христом. 

 

Ево, Ја ћу послати анђела Свог, који ће приправити пут преда Мном и изненада ће доћи у цркву своју Господ, ког ви тражите и Анђео заветни ког ви желите, ево доћи ће, Господ над војскама“. (Мал. 3:1)

Блажени Августин Ипонски: „О Њему [Христу], пророк говори још и: „Ево, ја ћу послати анђела свог, који ће приправити пут преда мном и изненада ће доћи у цркву своју Господ, ког ви тражите и Анђео заветни ког ви желите, ево доћи ће, Господ над војскама. Али ко ће поднети дан доласка Његовог? И ко ће се одржати кад се покаже?“ (Мал. 3:1-2) На овом месту пророк је најавио и први и други долазак Христов. Први у речима: „и изненада ће доћи у цркву своју Господ“, то јест, у тело Своје, о коме је Христос у Јеванђељу говорио: „Развалите овај храм и за три дана ћу га подићи“ (Јн. 2:19). Други долазак, када говори: „ево доћи ће, Господ над војскама. Али ко ће поднети дан доласка Његовог? И ко ће се одржати кад се покаже?“.[1]

Свети Кирил Јерусалимски: „О овa два доласка говори пророк Малахија: ненадано ће доћи у цркву своју Господ кога ви тражите. (Мал. 3:1) То је први долазак. Потом говори и о другом доласку: и Анђео завета кога ви хоћете; ево долази, говори Господ Сведржитељ и ко неће задрхтати у дан његовог доласка? Или, ко ће опстати када Га види? Он долази као огањ пламени и као сапун који чисти; и сешће палећи и чистећи… Спаситељ каже: доћи ћу вам као судија и бићу сведок ваших чарања и гатања и прељуба и лажних клетви у име моје… (Мал. 3:5) Да би нас опоменуо Павле поручује: ако неко зида на овом темељу злато, сребро, драго камење, дрво, сено, трску, свачије ће дело изаћи на видело; дан ће показати, јер ће се огњем видети. (1 Кор. 3:12-13) Ова два доласка апостол Павле, у посланици Титу, описује овако: јер се јави благодат Божија спасоносна свима људима, која нас учи да се одрекнемо безбожности и земаљских пожуда и да поживимо разборито, праведно и побожно у садашњем веку, очекујући блажену наду и јављање славе великога Бога и Спаса нашег Исуса Христа.(Тит. 2:11-13) Као што видиш, он говори и о првом доласку, на коме благодари, али и о другом, који исчекујемо. Због тога и Символ вере, који ми сада исповедамо, заповеда да овако верујемо: који се узнео на небеса и сео десно Оцу и који ће опет доћи са славом да суди живима и мртвима, чијем царству неће бити краја.[2]

 

[1]https://ekzeget.ru/bible/kniga-proroka-malahii/glava-3/stih-1/  

[2]https://svetosavlje.org/pouke-oglasiteljne-i-tajnovodstvene/18/

 

Ако желите да се дубље упознате са својом вером, са Светим Писмом, прикључите се библијским беседама.

 

БИБЛИЈСКЕ БЕСЕДЕ - ПРИЈАВИТЕ СЕ!

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*