Зашто Ирод не налази Христа, како то да о другима судимо на основу онога што носимо у себи – библијске беседе

Настављамо са даљим објављивањем одломака из библијских беседа са светоотачким тумачењем. Прочитајте јако занимљива размишљања Светих Отаца о догађајима повезаним са Христовим рођењем. Такође, веома је занимљиво и објашњење светог Јована Златоустог који је итекако данас актуелно за православни интернет. Прикључите се!

 

И пославши их у Витлејем, рече: Идите и распитајте се добро за дијете, па када га нађете, јавите ми, да и ја дођем да му се поклоним они, саслушавши цара, пођоше, и гле, звијезда, коју су видјели на Истоку, иђаше пред њима док не дође и стаде одозго гдје бјеше дијете.

Свети Николај Охридски сјајно описује Иродову злобну намеру на следећи начин: „Он хоће да од звездара направи себи шпијуне, а потом и саучеснике у свом злочину, који је он већ био у себи смислио. Своје узвишене госте, које је жеђ за истином и слободом покренула, да оставе своје домове и све земаљске угодности и да се изложе далеком и опасном путу, крвави поглавар изабраног народа, Ирод, хоће да увуче у своје сплетке у припремању страховитог злочина…“

Свети Амвросије Милански скреће пажњу на следећи детаљ: Ирод иако жели зло Христу, шаље мудраце да Му се поклоне, дакле признаје Христа за Бога. Тако по учењу Отаца свако зло људи и демона Бог управља тако да послужи добру. Апостол Павле говори: „знамо да онима који љубе Бога све помаже на добро“ (Рим. 8:28).

Свети Јован Златоуст обраћа пажњу на то да Ирод говори мудрацима да се распитају за дете, а не за цара, иако су мудраци говорили о јудејском цару који се родио. Он говори и о разлогу за то: „Ирод није рекао: идите и распитајте се за цара, већ: за дијете. За њега није било подношљиво чак ни да изговори име које је означавало власт. А мудраци, због своје велике побожности то нису ни приметили и нису ни претпоставили да ће доспети у такву злобу и помислити да се супротстави таквом чудном поретку. Ништа ни слично не сумњајући, већ судећи по себи и о свима другима, они одлазе од њега“.

Ово је веома важно о чему говори Златоуст на крају, да ми људи судимо по себи о свима другима. Ово је веома занимљива и дубока тема, навео бих само кратку поуку од преподобног старца Пајсија. Наводим је са разлогом, јер мислим да ова чињеница, да многи о другима суде полазећи из свог унутрашњег стања, може много да нам помогне у доношењу закључака док посматрамо српски православни интернет:

„Од тога какве су помисли неког човека види се његово духовно стање. Људи доносе суд о нечему у зависности од тога какав садржај имају њихове помисли. Ако њихове помисли не поседују духовни садржај, доносе погрешне закључке и другоме наносе неправду. Ако, на пример, човек, који дели милостињу ноћу да га нико не би видео, види некога касно увече на улици, никада неће помислити ништа рђаво о њему. Али ако тог човека види касно на улици човек који проводи ноћи у греху, рећи ће: „Види ти ниткова, ко зна где је провео ноћ“, јер и сам има таква искуства. Или ако се ноћу, са горњег спрата, чује дум-дум, неко, ко има добре помисли, рећи ће: „Онај горе прави метаније“, а са друге стране, неко, ко нема добре помисли, ће рећи: „Целу ноћ игра.“

Није лоше да се сетимо ових мисли, када следећи пут налетимо на неки текст бомбастичног наслова који говори о издаји Православља, лошим епископима и свештеницима, издаји вере, панике око скорог доласка антихриста, итд.

Ово је била мала дигресија, настављамо даље са мислима отаца о стиховима из Јеванђеља. Свети Григорије Двојеслов, папа римски, даје и тајанствени смисао узалудности тражења Исуса од стране Ирода. Он говори да је Ирод оличење лицемера који се претварају да траже Господа, али Га никада не налазе зато што то раде неискрено…“

 

Ако вам се допада ово што сте прочитали, позивамо вас да нам се прикључите! Ако желите да се дубље упознате са својом вером, са Светим Писмом уз помоћ светоотачким тумачења, прикључите се библијским беседама.

 

 

БИБЛИЈСКЕ БЕСЕДЕ - ПРИЈАВИТЕ СЕ!

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*